Persbericht - Neil Stewart, Mrt 7 2019

Salmon Netherlands wordt Wunderman Thompson Commerce

Gertjan Schaefers benoemd tot CEO EMEA bij Wunderman Thompson Commerce

Weesp, 7 maart 2019: Salmon, de wereldwijde eCommerce consultancy en eerder onderdeel van de Wunderman Commerce divisie binnen WPP, zal vanaf heden opereren onder de naam Wunderman Thompson Commerce. Deze stap is onderdeel van de fusie tussen JWT en Wunderman eerder dit jaar.

Wunderman Thompson Commerce brengt WPP's toonaangevende commerce agencies Salmon en zusterbedrijven Possible Commerce, Gorilla, Fusepump, 2Sales en Marketplace Ignition samen onder één vlag binnen de Wunderman Thompson Commerce familie. Samen vormen zij een nieuw, creatief, data- en technologisch gedreven bureau dat groei stimuleert bij klanten en op wereldwijde schaal end-to-end commerce oplossingen aanbiedt met behulp van creativiteit, data, commerce, consultancy en technologische diensten.

Salmon, nu bekend als Wunderman Thompson Commerce, blijft het wereldwijde full service digital agency dat strategische duidelijkheid, technische know-how en creatieve inspiratie biedt om retailers, merken, fabrikanten en wholesalers te helpen navigeren door huidige en toekomstige commerce strategieën. Wunderman Thompson Commerce zorgt bij klanten voor omzetgroei, customer ownership en een gebalanceerde eCommerce mix over alle kanalen.

Gertjan Schaefers zegt: “Dit is een ongelooflijk mooie nieuwe stap voor onze organisatie en weer het begin van een nieuw tijdperk. Wij zijn begonnen als Eperium, toen Salmon en nu Wunderman Thompson Commerce en bieden al meer dan 20 jaar commerce services aan enkele van de grootste merken en retailers in binnen- en buitenland. Deze stap helpt ons om onze expertise en reikwijdte uit te breiden en onze klanten en partners volledig te dienen op wereldwijd niveau. Deze rebranding versterkt ons nog meer door onder één paraplu van Wunderman Thompson Commerce te opereren.”

Bij Wunderman Thompson Commerce werken wereldwijd meer dan 1.500 experts verdeeld over 21 kantoren.